tursomentokig

Alla inlägg den 13 september 2014

Av Helena Lundbäck - 13 september 2014 11:09

 

Igår var det två år sedan den stora operationen. Utan den hade jag inte varit med här idag. Det är märkligt och stort att tänka på. Och jag är oändligt tacksam för att jag fått den vård jag fått.


Idag oroar jag mig lite, eftersom jag börjar känna tryck och obehag i bröstet och vid diafragman. Ibland tror jag att det bara är muskelkramp som beror på stress. Andra gånger tänker jag att det är tumörerna som börjat växa igen. Ärligt talat tar det ner mig lite och jag har svårt att känna balans och vara nöjd i alla lägen. Jag är trött och orkar inte hålla igång så bra längre. Jobbet på halvtid tar mycket av mina krafter och så oron, men även helt friska människor pendlar i humöret, så det är ju inte konstigt att jag som är cancersjuk får ha mina stunder.


Annars försöker jag hitta på saker som får mig på gott humör. Förra helgen åkte vi iväg till Norasjön i Bergslagen tillsammans med en av döttrarna och hennes familj. Det blev en fin helg med utflykter till olika konstnärsateljéer och utställningar - "Ljusstråk" www.ljusstrak.se - och vi hade sköna och trevliga stunder tillsammans.

Det behöver inte vara stora saker som ska till, för att skapa glädje. En eftermiddag i veckan som gått, tog jag med mig hunden och en kompis till skogen där vi plockade lite lingon och drack kaffe och på kvällen blev vi bjudna på middag av kompisen. Såna små utflykter och trevliga middagar kan muntra upp i vardagen.


Nu är det lördag och vi ska träffa min son och hans familj.


Önskar alla en trevlig helg!

Och glöm inte att rösta imorgon om du inte redan gjort det!

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards