tursomentokig

Alla inlägg den 7 juli 2014

Av Helena Lundbäck - 7 juli 2014 19:52

Jag känner att jag behöver mer utrymme och plats för tankar. Det är så trevligt och roligt med aktiviteter och människor nära, men jag behöver också längre stunder av ensamhet och lugn, där jag kan komma till ro och formulera mig. Tänka och summera vad jag känner. Jag måste landa mellan alla "flygningar".

Det blir ett slags stress när jag varvar upp mitt tempo och aldrig ger mig själv chansen att vila. Jag måste påminna mig själv om att semestern inte bara är tid för socialt liv, utan också ska ge tid för inre liv och reflektioner.


Ändå är det ju så att jag blir glad av att kunna träffa familj, släkt och vänner. Det ger mig energi om jag ser till att vila mellan varven. Hittills har semestern varit full av aktiviteter, god mat och fina kvällar i solen, trots att vi "bara" är hemma.

         

(Klicka på bilderna så syns de tydligare!)


Igår och idag har vi firat min bror som fyller jämnt snart. Det har varit mysigt. Härligt att kunna baka en födelsedagstårta med egna jordgubbar som mognat i trädgårdslandet.

 

Hoppas att ni alla har en fin sommar också! Och att ni får balans mellan aktiviteter och vila.


Imorgon börjar jag min nästa behandling och får ta det lite lugnare igen i några dagar.


Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards