tursomentokig

Alla inlägg den 29 maj 2014

Av Helena Lundbäck - 29 maj 2014 20:00

Blåst, kyligt och soligt. Det är en ledig dag idag - Kristi Himmelsfärd. Och det var nog tur för min del, jag har mest sovit hela dagen, sedan jag varit iväg på förmiddagen och fått hjälp att koppla loss cytostaticapumpen som gjort sitt i 48 timmar.

Det är min tredje behandlingsomgång som efterklingar i kroppen. Jag får samma reduktion av cytostaticabehandling (ungefär hälften i styrka av den första dosen) och lika mycket extra kortison som förra gången, för att jag inte ska bli så illamående. Det verkar vara vad min kropp klarar av.

Om tolv dagar är det dags för fjärde kuren och sedan ska jag röntgas. Då får vi se om tumörerna krympt, stoppat upp eller fortsatt växa. Och utifrån den kollen bestäms hur resten av sommaren ska bli, med eller utan fortsatt behandling.

Imorgon fredag ska jag försöka jobba några timmar och sedan följer en kompis med mig hem till landet där vi bor. Det blir trevligt med besök i helgen. Hoppas att jag är lite piggare då.

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards