tursomentokig

Alla inlägg den 27 maj 2014

Av Helena Lundbäck - 27 maj 2014 15:57


 

Det blåser! Och efter varma dagar kommer kylan och liksom konserverar den vackraste våren. Allt är så intensivt! Syrenerna har väl aldrig varit så fulländade och doftande.

Jag har just kommit hem från Onkologoska dagvårdsavdelningen på sjukhuset. Under förmiddagen fick jag Avastin, Ironitecan och "5FU" tillsammans med cortison mot illamående och spruta mot diarré. Jag tillbringade tre timmar i cyto-stolen och sedan får jag fortsätta kuren i 48 timmar hemma, med en liten flaska i en väska på magen, kopplad till min port-a-cath (venport).

Väl hemma ligger jag på soffan och vilar. Jag känner mig snurrig i huvudet och har lite svårigheter att fokusera med blicken. Somnar då och då och så lyssnar jag på talbok. Det blir ingen långpromenad och inget trädgårdsjobb idag. Det är skönt att bara ta det lugnt. Nu hoppas jag på att illamåendet ska hålla sig på avstånd. Så att jag kan jobba igen imorgon.

Ha en fin kväll alla!

Särskilt du min fina mamma som fyller år idag.

Önskar att jag kunde vara hos dig!     

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Skapa flashcards