tursomentokig

Direktlänk till inlägg 25 mars 2014

Misstänkt metastas

Av Helena Lundbäck - 25 mars 2014 18:47

Jag träffade läkaren på kirurgen idag. De har på CT-röntgen sett ett område på 2-3 cm mellan diafragman och levern, som de tror kan vara en tumör. Nu blir nästa steg en PET-CT-röntgen. Jag ska bli kallad inom de närmsta veckorna. När de sett resultatet på den röntgen, fattas beslut på ett tisdagsmöte, om det går att operera eller om det blir annan behandling.


Jag anade att det var dags. Värken som jag har haft ett tag nu har ju inte gett med sig.
Men det känns samtidigt lite overkligt. Nu är det tredje gången, tredje versionen av min sjukdom: Cancer.3

Försöker smälta beskedet. Och börjar min väntan igen. Väntan på vad som ska hända och hur allt ska gå. Är det bara denna enda lilla knöl, så ska det väl gå lätt att ta bort den. Men om det spridit sig mer kan det ju vara värre.


Jag väljer att tro att det ska gå bra. Hoppas och tror!

 
 
Ingen bild

Millan

25 mars 2014 21:14

Läste precis ditt senaste inlägg och hoppas att du snarast får komma till nästa röntgenundersökning. Håller alla tummar för dig och skickar över en stor och varm kram!

Helena Lundbäck

25 mars 2014 21:35

Tack!

 
Ingen bild

Maggan

26 mars 2014 10:31

Helena, jag har följt din fina blogg så länge, jag håller tummarna hårt för dig och tror att det går bra. Varm kram från Maggan

Helena Lundbäck

26 mars 2014 12:18

Tack Maggan!

 
Ingen bild

Siv

26 mars 2014 12:32

Nej, så tråkigt. Hoppas du kan få definitivt besked så snart som möjligt. Hoppas med alla sinnen att det går lätt att åtgärda.
Varma hälsningar
Siv

Helena Lundbäck

26 mars 2014 13:41

Tack Siv!

 
Ingen bild

Dominique

26 mars 2014 18:47

Hej! Har följt din blogg ett tag men aldrig kommenterat. Tycker att det är intressant med dina inlägg om UCC. Tycker också att alla patienter ska erbjudas det allra bästa på Landstingets bekostnad. Ja, alla sjuka människor ska erbjudas den bästa vården. Tycker det är jättetråkigt att din sjukdom verkar komma tillbaka och jag hoppas av hela mitt hjärta att det går att åtgärda på bästa sätt för dig. Håller tummarna för dig. Sådana som dig behövs verkligen i vårt samhälle för att driva frågor om varje människas självklara rättighet till den bästa vården.

Helena Lundbäck

26 mars 2014 20:42

Hej!
Tack snälla Dominique!

 
Ingen bild

Fadde från Karlstad

26 mars 2014 18:58

Oj va ledsen jag blir.
Jag hoppas verkligen att det är inte det igen.
Mvh
Fadde

Helena Lundbäck

26 mars 2014 20:41

Hej Fadde!
Jag tror att det ska gå att operera bort den där lilla knölen och så hoppas jag att cancern håller sig borta sedan. /Helena

 
Ingen bild

Renee

26 mars 2014 21:54

Tråkigt att du fick ett negativt besked. Håller tummarna för att det går att åtgärda på ett bra sätt. Jag hoppas också att väntan blir så kort som möjligt, så att du inte behöver ha ont eller gå med oro onödigt länge. Kram till dig!

Helena Lundbäck

26 mars 2014 22:39

Tack Renée. Kram!

 
Ingen bild

Ann-Katrin

26 mars 2014 22:09

Du är stark det ser jag. Du har haft en bra vinter och kommer att klara detta. Tänker på dig

Helena Lundbäck

26 mars 2014 22:40

Tack. Jag tänker att jag måste mota värsta oron och försöka tro på att det ska gå bra.

 
Ingen bild

Berit

27 mars 2014 17:34

Hej! Stor stor kram till dej!
Känner igen så mycket..Men har svårt att sätta ord på det.
En annan gång kanske. Har just avslutat en cytostatika kur som fungerat bra.

Helena Lundbäck

27 mars 2014 20:33

Å! Hoppas på att det går fortsatt bra. Kram Berit!

 
Ingen bild

Tarja

28 mars 2014 18:50

Har läst här ett tag, men håller tummarna att det kommer att gå bra, och attdu orkar kämpaför din rätta vård

Helena Lundbäck

28 mars 2014 20:49

Tack Tarja! Ja nu får vi snart se vad som väntar.

 
Ingen bild

Sara

30 mars 2014 21:36

Kära Helena! Så himla tråkigt att höra! Skickar dig massor med styrkekramar och varma tankar. Jag är övertygad om att du kommer att klara det här också.

Helena Lundbäck

31 mars 2014 08:20

Tack Sara! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Lundbäck - 10 december 2017 11:04


Helena somnade stilla och lugnt in i natt. Det blev som hon själv hade önskat, hon fick dö hemma med familj och vänner hos sig. Peter och familjen.   Helena ville hälsa till och tacka alla som läst och följt bloggen. Ni alla har gett henne så myc...

Av Helena Lundbäck - 6 december 2017 10:46


    Jag får blod idag, två påsar.  Det blir bra, hoppas jag. Förhoppningsvis ger det mig mer energi. Å vad det vore skönt om der blev så! ...

Av Helena Lundbäck - 21 november 2017 18:31

Jag sover och sover och sover och när jag vaknar är jag aningen förvirrad. Men då jag rest mig upp och skakat av mig sömnen, går det bättre. Jag försöker ta mig en liten nypa frisk luft också var dag. Det blir nog bra det här till sist. ...

Av Helena Lundbäck - 17 november 2017 14:59

Plötsligt är allt förändrat. Min kropp blir allt svagare. Jag orkar inte ta mig upp när jag suttit lågt, till exempel på toaletten. Jag är trött och blir lätt andfådd, bara genom att gå mellan sängen och badrummet. Jag kan inte längre ta mig ut på eg...

Av Helena Lundbäck - 12 november 2017 23:04


På morgonen vaknade jag som vanligt och tog min medicin, sedan vilade jag och somnade. Efter en en stund fick jag en hostattack som gav mig så ont i bröstet. Jag hade svårt att få luft och kände mig som om jag skulle drunkna. Men jag klev upp ur säng...

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards