tursomentokig

Alla inlägg den 25 mars 2014

Av Helena Lundbäck - 25 mars 2014 18:47

Jag träffade läkaren på kirurgen idag. De har på CT-röntgen sett ett område på 2-3 cm mellan diafragman och levern, som de tror kan vara en tumör. Nu blir nästa steg en PET-CT-röntgen. Jag ska bli kallad inom de närmsta veckorna. När de sett resultatet på den röntgen, fattas beslut på ett tisdagsmöte, om det går att operera eller om det blir annan behandling.


Jag anade att det var dags. Värken som jag har haft ett tag nu har ju inte gett med sig.
Men det känns samtidigt lite overkligt. Nu är det tredje gången, tredje versionen av min sjukdom: Cancer.3

Försöker smälta beskedet. Och börjar min väntan igen. Väntan på vad som ska hända och hur allt ska gå. Är det bara denna enda lilla knöl, så ska det väl gå lätt att ta bort den. Men om det spridit sig mer kan det ju vara värre.


Jag väljer att tro att det ska gå bra. Hoppas och tror!

Av Helena Lundbäck - 25 mars 2014 18:20

Man kan fråga sig hur det kom sig  att politikerna i Uppsala läns landsting plötsligt tappade intresset så radikalt för att upprätta ett samarbete mellan UCC och Akademiska sjukhuset.  Christina Petersson frågar varför frågan om samarbetet har svalnat. I dagens UNT: Märkligt tyst om cancerkliniken.

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards