tursomentokig

Alla inlägg den 20 mars 2014

Av Helena Lundbäck - 20 mars 2014 07:35

Jag har det bra och lever gott. Men varje morgon vaknar jag med spänd och stel kropp och andas återhållet. Jag har ofta värk, särskilt i bröstet och kring revbenen och det gör mig så trött. Förmodligen är det min gamla "stressjukdom" som permanentat sig i mig, men jag oroar mig ibland och undrar också om cancern är på gång någonstans igen och att det är det som kroppen reagerar på.

Jag försöker ständigt stretcha och röra mig och det brukar hjälpa, men den sista tiden har jag haft svårt att lätta på spänningarna och bli av med värken. Igår kväll bad jag min man att massera min rygg och när han rörde vissa punkter intill ryggraden och i skuldran, började jag gråta häftigt och det stramade i alla mina ärr på magen, innanför högra axeln (där venporten suttit) och inuti mig i bäckenet, där äggstockarna en gång fanns. Som om kroppen plötsligt mindes sjukdomen och operationerna. Och jag kände hur skör jag egentligen är bakom all min vardagstillvaro där jag "kämpar på" med jobbet och träffar alla mina kära i den stora familjen.

Förra veckan röntgades jag. Denna vecka var jag på provtagning och nästa vecka får jag veta vad undersökningarna visat, när jag ska på läkarbesök på kirurgavdelningen på Akademiska sjukhuset.

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Skapa flashcards