tursomentokig

Alla inlägg den 26 februari 2014

Av Helena Lundbäck - 26 februari 2014 21:53

 

Jag har just sett ett teveprogram, det avsnitt av "Jills veranda" som hade Kristian Gidlund som gäst. Det var så fint att se att han fick den resan fast han var så sjuk. (Han dog några månader efter att programmet spelades in.) Det föder många tankar om att vi alla ska ta vara på livet medan vi har det. Nu! Och nu och nu ...


Här har det känts som vår de sista dagarna, trots att det fortfarande är februari. Jag hittade tussilago igår.


Men förra veckan när jag och min man var på Söderfors Herrgård var det riktigt vintrigt med snålblåst och snö.

       

(Klicka på bilderna så syns de tydligare!)

Efter en god middag och övernattning på den gamla herrgården, åkte vi till Uppsala och tog in på ett alldeles nytt hotell innan vi gav oss ut i regnet och shoppade, åt middag och gick och såg en fin film. Sedan sov vi gott i det fina hotellrummet. Dagen därpå sken solen och vi fikade tillsammans med några i familjen på café. Det blev några fina dagar med turistande på hemmaplan. Vi satte lite guldkant på tillvaron för att fira att vi varit tillsammans i hela 25 år.


Och tillbaka i vardagen med jobb och vila njuter jag vidare av att få leva.

Nog är det en gåva.

        


Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards