tursomentokig

Direktlänk till inlägg 12 september 2013

1-årsdagen

Av Helena Lundbäck - 12 september 2013 12:43

 

För ett år sedan idag, låg jag på operationsbordet på UCC. Ingen visste hur det skulle gå, om det ens skulle vara möjligt att operera bort mina metastaser. Så glädjen var enormt stor när dr Haile Mahteme ringde min man på eftermiddagen och sa att nu var de klara och det hade gått riktigt bra!

Jag fick ett nytt liv! Så här såg jag ut som "pånyttfödd".

En ny chans. Tack vare alla snälla människor som samlade in pengar så att jag kunde opereras. Och tack vare de fantastiskt skickliga läkare och annan vårdpersonal som hjälpte mig. Och nu har jag varit cancerfri i ett helt år. Ett mirakel. Tack alla inblandade!

Jag tror att jag måste fira detta riktigt mycket! Ikväll roar jag mig med att äta gott och på teater med två av mina barn.

Hurra!

 
 
Ingen bild

Emma

12 september 2013 16:21

Det är otroligt, fantastiskt, att vi får vara i varandras liv, ett tag till. Glädje, värme, kärlek, känner man. Kram!

Helena Lundbäck

12 september 2013 21:15

Kram!

 
Ingen bild

Emma

12 september 2013 16:23

Och hurra!

Helena Lundbäck

12 september 2013 21:15

:-)

 
Ingen bild

Gunnel E

13 september 2013 00:52

Ett år är kort när du har många år kvar av ditt liv, men lång tid om du under tiden måste utstå ett lidande. En sak kan vi vara säkra på nu och idag: dina prover är bra och röntgensvaret vittnar om att du kan tacksamt ta emot vad livet kan erbjuda och att du får känna dig frisk. Livskvalitet är inget som kommer till en - den skapar man och det gör du nu. Fortsätt att skapa, förälska dig i livet,känn dig hänförd med att njuta och fira med din familj och krama din hund.

Helena Lundbäck

13 september 2013 05:42

Ja det är sant, livskvalitet är man med och skapar, så gott man förmår. Ibland går det riktigt bra att glädjas och njuta. Då känns det härligt.

 
Ingen bild

teresa

13 september 2013 18:06

STOR KRAM

 
Ingen bild

Maggan

14 september 2013 09:09

Fortsätt njut av livet, varje dag. Även om du känner dig lite trött. Även om jag inte känner dig är jag så glad för din skull, att allt gått så bra. Jag förstår att du är så tacksam mot UCC och de fantastiska läkarna där, det skulle jag också vara. Kram och ha en underbar höstdag. Njut av de sprakande färgerna i naturen. Jag läser din inspirerade blogg varje gång du skriver. //Maggan

Helena Lundbäck

14 september 2013 10:47

Tack Maggan! Kram

 
Ingen bild

Berit

24 september 2013 11:39

Så skönt att allt var bra!!!!
Stor kram

Helena Lundbäck

24 september 2013 12:38

Jaa. Kram tillbaka!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Lundbäck - 10 december 2017 11:04


Helena somnade stilla och lugnt in i natt. Det blev som hon själv hade önskat, hon fick dö hemma med familj och vänner hos sig. Peter och familjen.   Helena ville hälsa till och tacka alla som läst och följt bloggen. Ni alla har gett henne så myc...

Av Helena Lundbäck - 6 december 2017 10:46


    Jag får blod idag, två påsar.  Det blir bra, hoppas jag. Förhoppningsvis ger det mig mer energi. Å vad det vore skönt om der blev så! ...

Av Helena Lundbäck - 21 november 2017 18:31

Jag sover och sover och sover och när jag vaknar är jag aningen förvirrad. Men då jag rest mig upp och skakat av mig sömnen, går det bättre. Jag försöker ta mig en liten nypa frisk luft också var dag. Det blir nog bra det här till sist. ...

Av Helena Lundbäck - 17 november 2017 14:59

Plötsligt är allt förändrat. Min kropp blir allt svagare. Jag orkar inte ta mig upp när jag suttit lågt, till exempel på toaletten. Jag är trött och blir lätt andfådd, bara genom att gå mellan sängen och badrummet. Jag kan inte längre ta mig ut på eg...

Av Helena Lundbäck - 12 november 2017 23:04


På morgonen vaknade jag som vanligt och tog min medicin, sedan vilade jag och somnade. Efter en en stund fick jag en hostattack som gav mig så ont i bröstet. Jag hade svårt att få luft och kände mig som om jag skulle drunkna. Men jag klev upp ur säng...

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards