tursomentokig

Alla inlägg under april 2013

Av Helena Lundbäck - 9 april 2013 20:47

I TV4 imorse på de lokala nyheterna, visades ett inslag om en ny rapport som visar att den operationsmetod man använder på Uppsala Cancer Clinic (UCC), vid behandling av cancer i bukhinnan, ger mycket goda resultat. Detta har ju även tidigare forskning visat. Nu rekommenderar också Socialstyrelsen metoden, där det ingår att skölja med varma cellgifter direkt i buken, framför annan behandling. Se nyhetsinslaget här.


Vad jag undrar över är sammanfattningen, kring riskerna och dödligheten, som görs i inslaget. Om det är kopplat till någon speciell klinik eller till alla sjukhus som använt sig av denna metod. Förhoppningsvis kommer det mer information senare.


En reflektion jag återigen gör, är att jag är full av tacksamhet att jag fick opereras och behandlas av det skickliga teamet på UCC. Och att jag är så glad att jag mår såpass bra nu, snart sju månader efter den stora operationen som räddade livet på mig.

Av Helena Lundbäck - 2 april 2013 10:46

Tänk vilken lycka att ha möjlighet att samlas så många människor i ett sommarhus med gårdshus. Efter dagar med tjugo människors prat, lek, skratt, barnagråt och inte minst musik i form av melodifestivallåtar och liknande, är tystnaden också riktigt skön!

Och en morgon som denna, när solstrålarna letat sig in i kök och vardagsrum, med kaffe i koppen och lite P1-lyssnande, ger verkligen ro.

Här stannar vi några dagar i ölandshuset och varvar långpromenader på vägarna ner mot havet med inomhusstillheten. Härligt! Men lite annan aktivitet blir det också på semestern. Idag ska vi ta bilen till närmaste stora affär och köpa på oss lite småsaker som behövs i två nyrenoverade sovrum.

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards