tursomentokig

Alla inlägg den 26 april 2013

Av Helena Lundbäck - 26 april 2013 17:01

 

Jag är ledig på fredagar och idag tar jag det lugnt. Det är lätt att tänka att man ska orka så mycket och hinna så mycket på sin lediga dag, men så fungerar det inte. Jag har hämtat skottkärran ur förrådet, men orkade inte räfsa mer än en kvart. Så har jag sytt in ett par byxor och tvättat en maskin, men så mycket mer har det inte blivit. Det är skönt att sitta i soffan också ...


Efter min operation som gjordes i september 2012, då all synbar cancervävnad och alla metastaser togs bort ur min mage, ska jag kontraströntgas två gånger årligen under fem år. Först därefter finns möjlighet att friskförklaras. Var tredje månad ska dessutom prover tas på fem olika cancermarkörer.


Det är dags för nya prover nu, men jag har inte blivit kallad, så idag ringde jag kirurgavdelningen på Akademiska sjukhuset i Uppsala och en sköterska lovade mig att skicka en kallelse. Hoppas att jag får ta proverna alldeles snart och inte behöver vänta för länge.


Förra gången höll sig resultaten långt under gränsvärdena på alla fem markörer och så klart hoppas jag att värdena kommer att vara fortsatt bra. Det skulle kunna betyda att cancern inte kommer tillbaka.


Nu är det helg och imorgon blir det städdag i byn. Snön har smält och vi som bor här ska samlas och göra vårfint med räfsor, sopar och spadar. Kanhända orkar jag vara med lite denna gång.


Trevlig helg!

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards