tursomentokig

Alla inlägg den 25 april 2013

Av Helena Lundbäck - 25 april 2013 22:16

Det bästa med att jobba halvtid är att det finns tid för att vara utomhus en stund efter jobbet. Och att det då är ljust ute - året om. Så här års värmer solen skönt dessutom och luften är inte för varm, så det blir perfekt för en långpromenad.


Idag tog jag en sex kilometer lång runda, med hunden Valle. Vi såg att snön smält undan nu och marken har torkat upp lite mer, men jag väntar ännu med att gå i skogen, där det fortfarande är blött på sina ställen. Valle går kopplad vissa delar av vägen och springer lös resten. Det är härligt att se honom njuta av att sträcka ut.


När vi kommer hem sedan vill han inte gå in, utan lägger sig genast på bron och visar att det är skönt att vara ute och spana lite på vad som händer. Fast det är nu inte så mycket som händer utanför vårt hus. En och annan fjäril, katt eller fågel rör sig, men annars är det ganska lugnt. Men på promenaden såg vi denna lille krabat:

 


På kvällen hade vi lite födelsedagsfirande här hemma, i all enkelhet, då min käraste man fyller år idag. Jag är glad att jag orkar fixa lite igen - laga mat och baka. Det är ju inte dumt alls att orken finns där ibland.

 

Det har varit en bra dag och nu är det dags för sömn och återhämtning.

God natt!




Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards