tursomentokig

Direktlänk till inlägg 10 mars 2013

Tacka för livet!

Av Helena Lundbäck - 10 mars 2013 15:45

 

I UNT publiceras idag en insändare av av Rolf Jonsson, där han lämnar en kommentar till Ismail Kamils insändare häromdagen. Rolf Jonsson skriver "Att sjukhuset får dålig PR är naturligt med tanke på vad som sker med UCC". Han avslutar sin insändare med:

" ... Haile Mahteme räddade mitt liv när allt hopp egentligen var ute,

Ge honom och UCC arbetsro!"


Jag håller med honom och vill också att UCC ska få slippa alla onödiga konflikter och skenförhandlingar och istället få remisser och jobba med det de ska - att rädda liv.


Att få fortsätta leva denna soliga helg är en fröjd. Jag har varit ute och åkt skidor i solen och Valle har sprungit med över de snötäckta åkrarna. Det känns så skönt att kunna göra såna härliga utflykter, att få röra sig, skratta och leva! Jag är en av dem som räddats till livet från en annars säker död. Vi är många patienter som fått leva vidare, tack vare Haile Mahteme och hans team. Jag hoppas att politiker och sjukhusledning på Akademiska äntligen kan förstå det, så att  ALLA som behöver en liknande livräddande operation ska få det och remitteras till UCC - Uppsala Cancer Clinic - där de är bäst på att göra dessa operationer.


Läs Rolf Jonssons insändare här: UCC räddade mitt liv.

 
 
Ingen bild

berit

14 mars 2013 12:59

Jag är också glad att leva vidare! Igår efter 3 mån. besöket på gyn.mott kände jag mig bara tom. Hade velat att de tog ett blodprov och som visade att värdena fortfarande var låga. Men det är mycket annat som kan påverka provet så det är inte så tillförlitligt. Men allt annat såg bra ut inga konstigheter. Så idag kommer glädjen först sakta sen som en porlande vårbäck! Jag får vara glad och tacksam för varje dag. Det är så jag vill tänka.
Ha det bra Helena! Kram från Berit

Helena Lundbäck

14 mars 2013 21:18

Grattis Berit! Lev och var glad! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Lundbäck - 10 december 2017 11:04


Helena somnade stilla och lugnt in i natt. Det blev som hon själv hade önskat, hon fick dö hemma med familj och vänner hos sig. Peter och familjen.   Helena ville hälsa till och tacka alla som läst och följt bloggen. Ni alla har gett henne så myc...

Av Helena Lundbäck - 6 december 2017 10:46


    Jag får blod idag, två påsar.  Det blir bra, hoppas jag. Förhoppningsvis ger det mig mer energi. Å vad det vore skönt om der blev så! ...

Av Helena Lundbäck - 21 november 2017 18:31

Jag sover och sover och sover och när jag vaknar är jag aningen förvirrad. Men då jag rest mig upp och skakat av mig sömnen, går det bättre. Jag försöker ta mig en liten nypa frisk luft också var dag. Det blir nog bra det här till sist. ...

Av Helena Lundbäck - 17 november 2017 14:59

Plötsligt är allt förändrat. Min kropp blir allt svagare. Jag orkar inte ta mig upp när jag suttit lågt, till exempel på toaletten. Jag är trött och blir lätt andfådd, bara genom att gå mellan sängen och badrummet. Jag kan inte längre ta mig ut på eg...

Av Helena Lundbäck - 12 november 2017 23:04


På morgonen vaknade jag som vanligt och tog min medicin, sedan vilade jag och somnade. Efter en en stund fick jag en hostattack som gav mig så ont i bröstet. Jag hade svårt att få luft och kände mig som om jag skulle drunkna. Men jag klev upp ur säng...

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Skapa flashcards