tursomentokig

Alla inlägg den 24 februari 2013

Av Helena Lundbäck - 24 februari 2013 21:45

Landstingsråd Ludvig Larsson (fp) skriver i en insändare i UNT idag:
" Jag kan inte finna mig i att människor hamnar i kläm på grund av sjukvårdsbyråkrati. För mig som liberal är det självklart att stå på individens sida i ett sådant läge. För Folkpartiet liberalerna är det också oacceptabelt att patienter ska betala ur egen ficka till följd av låsta förhandlingspositioner. Vi kräver en lösning i UCC-frågan."


Läs hela insändaren här.


Bra att politiker säger ifrån. Nu hoppas jag att fler landstingspolitiker kräver samma sak - att Akademiska sjukhuset börjar samarbeta med Uppsala Cancer Clinic. Och att frågan äntligren blir löst!

Av Helena Lundbäck - 24 februari 2013 18:30

 

Under förra veckan var det sportlov här. Jag tog ut semester och tillbringade några dagar med ett barnbarn på besök hos oss och sedan en helg då vi besökte tre barnbarn och deras föräldrar i Småland.


Skönt att få göra något annat än det vanliga och roligt att kunna delta litet i barnbarnens liv. Att få vara farmor och mormor.


Inte så mycket sportande kanske, men pulkaåkning, högläsning, spel, filmtittande och pyssel är också roligt!

         

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards