tursomentokig

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2012

Det ser bra ut just nu

Av Helena Lundbäck - 30 oktober 2012 09:57

Nu är morgonens läkarbesök på Akademiska sjukhuset avklarat.


Ganska bra provsvar idag:

  • En av tumörmarkörerna lätt förhöjd
  • Lågt blodvärde
  • Lite för högt levervärde.

Ska äta järntabletter och jobba på att gå upp lite i vikt och stärka mig med motion. I övrigt finns inget att göra nu.


Nya prover kommer att tas om några månader och sedan en röntgenundersökning sex månader efter operation. Om det visar sig att cancern kommer tillbaka och det bedöms att det går att operera, blir jag förmodligen opererad på Akkis, om inget annat bestäms kring samarbete mellan UAS och UCC.


"Vi har redan opererat två sedan Haile slutade och det har gått bra, kan man säga".


Jag försöker vila i beskedet och tänka att nu är jag snart frisk! Tar mig en kopp kaffe och ska sedan promenera och äta en lunch innan det blir dags för yogan i eftermiddag.

 
 
berit

berit

30 oktober 2012 10:26

Vad skönt att provsvaren ser bra ut! Nu har jag fått tid för utvårdering i Göteborg. Väntar på det samtidigt som det känns oroligt... Det behövs inte mycket för att rubba mitt lugn...
Kram

http://ULR

Helena Lundbäck

30 oktober 2012 11:58

Nej, oron finns där alltid. Hoppas att du kommer till ro och att allt ser bra ut vid utvärderingen! Kram!

 
Ingen bild

Marie M

30 oktober 2012 19:48

Hej igen! Lätt att trycka på del knapp;-) så det blir lite konstiga meddelanden! I alla fall tycker jag att du är en kämpe som både slåss för dig själv och för andra som också drabbats av cancer! Jag följer din blogg med jämna mellanrum, läser dina inlägg och tar del av dina vackra bilder! Jag hoppas att du fortsätter att må bättre och att promenaderna med Valle bidrar till din snabba återhämtning! Må så gott! Kram Marie

Helena Lundbäck

30 oktober 2012 20:04

Tack snälla! Kram tillbaka!

 
Ingen bild

Janne

31 oktober 2012 07:13

Hej kära kusin! Vad skönt att det går framåt och vilken fin blogg du har skapat ( hittade den just)! Stora kramar och vi tänker på dig!

Janne

Helena Lundbäck

31 oktober 2012 11:48

Tack Janne! Kram!

 
Ingen bild

Maggan

31 oktober 2012 09:54

Det låter ju fint.....och hoppas det gick bra med Yogan och att den passar dig bra. Mitt sätt att komma ner i varv och känna lugn och ro inom mig och få ny energi är att utöva Qigong, på sätt och vis med samma mål som din Yoga. Jag gick en helgkurs på sommaren ute i skärgården. Det viktigaste är att man gör Något.
Stor Höstkram
Maggan

Helena Lundbäck

31 oktober 2012 11:50

Ja, yogan var bra fäör mig. Qigong är säkert också ett bra sätt att samla sig och hitta balans. Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Lundbäck - 10 december 2017 11:04


Helena somnade stilla och lugnt in i natt. Det blev som hon själv hade önskat, hon fick dö hemma med familj och vänner hos sig. Peter och familjen.   Helena ville hälsa till och tacka alla som läst och följt bloggen. Ni alla har gett henne så myc...

Av Helena Lundbäck - 6 december 2017 10:46


    Jag får blod idag, två påsar.  Det blir bra, hoppas jag. Förhoppningsvis ger det mig mer energi. Å vad det vore skönt om der blev så! ...

Av Helena Lundbäck - 21 november 2017 18:31

Jag sover och sover och sover och när jag vaknar är jag aningen förvirrad. Men då jag rest mig upp och skakat av mig sömnen, går det bättre. Jag försöker ta mig en liten nypa frisk luft också var dag. Det blir nog bra det här till sist. ...

Av Helena Lundbäck - 17 november 2017 14:59

Plötsligt är allt förändrat. Min kropp blir allt svagare. Jag orkar inte ta mig upp när jag suttit lågt, till exempel på toaletten. Jag är trött och blir lätt andfådd, bara genom att gå mellan sängen och badrummet. Jag kan inte längre ta mig ut på eg...

Av Helena Lundbäck - 12 november 2017 23:04


På morgonen vaknade jag som vanligt och tog min medicin, sedan vilade jag och somnade. Efter en en stund fick jag en hostattack som gav mig så ont i bröstet. Jag hade svårt att få luft och kände mig som om jag skulle drunkna. Men jag klev upp ur säng...

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Skapa flashcards