tursomentokig

Alla inlägg den 27 september 2012

Av Helena Lundbäck - 27 september 2012 16:52

   

Det tar tid att göra sig i ordning på morgnarna, med dusch, byte och tvätt av stödstrumpor, medicin och spruta och påklädning. Som ett helt gympapass! Imorse fick jag masa mig upp extra tidigt, eftersom vi skulle åka in till Uppsala Cancer Clinic för undersökning och provtagningar under förmiddagen.  


Det känns skönt att kontroller görs. Framöver kommer tumörprover att tas var tredje månad och röntgen inte fullt så ofta. Jag kommer också att bli kallad till onkologen för efterbehandling med cytostatikakurer. Än är allt inte frid och fröjd, kriget mot cancern fortsätter. Men i buken ser det bra ut nu och efter att ha pratat med Haile Mahteme känner jag stort hopp om att det här går vägen!


Hemma igen sov jag en stund och när min man kom in med posten hade jag fått en present från mina snälla arbetskamrater som inte vill att jag ska frysa. Varma sköna fingervantar kommer väl till pass när jag traskar runt i trädgården och på byavägarna. TACK!

Jag lyckades ta en promenad på eftermiddagen. Två kilometer i lugn takt genom höstlandskapet med plöjda åkrar och brun-gult ogräs utmed vägrenarna.

I trädgården ser det ganska trist ut också, men det finns några blommor här och var att vila blicken på. Jag strosar mest runt och tar in allt med ögonen. Det blir absolut inget trädgårdsarbetande denna säsong. 


Med lite tur kan det bli många fina trädgårdssäsonger i framtiden.





Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards