tursomentokig

Alla inlägg den 3 september 2012

Av Helena Lundbäck - 3 september 2012 13:22

Jag sitter nu på röntgen på Akademiska sjukhuset och väntar på att få komma in. (Har väntat 40 minuter över utsatt tid ...) 


Idag har jag inte tillåtelse att äta fast föda, så näringsdryckerna jag fick av dietisten i somras, har kommit väl till pass. Snart ska jag bjudas på drycker inför datoromografin. I två timmar ska det drickas kontrastmedel!


Under tiden får jag försöka lista alla konsekvenser av att jag ska skickas utomlands. Det är en hel del som ska ordnas. Och för att jag ska kunna beställa och planera allt måste jag veta om eftervården (efter operationen) ska ske i Frankrike eller i Uppsala. Det är stor skillnad för mig och min familj om det blir tre veckor eller två månader borta från hemmet! 


Jag gör ett försök med listan:
Min mans jobb (han måste planera för ersättare)
Vem/ vilka  kan ta  hand om hunden?
Boende - hotell eller lägenhet
Packning - för hur länge?
Mobiltelefoni och internet på sjukhus och i det tillfälliga boendet
Tolk
Pengar - hur mycket ska jag lägga ut för?
Boka flygbiljetter
Boka Sjukresetaxi
Översätta alla papper jag fått från sjukhuset i Frankrike (om diet veckan innan, hur jag ska göra inför och under sjukhusvistelsen + info om sjukhuset och vården)
FK - söka tillstånd för utlandsresa så att jag får behålla min sjukpenning
FK - lämna in papper om närståendepenning så att min man får ersättning den tid han inte kan jobba
Eftersända post
Göra uppehåll med tidningar
Be någon vattna blommor
Be någon klippa gräs


Listan kan göras längre ...


Men nu måste jag försöka få kontakt med de läkare här på sjukhuset som ska besluta var eftervården ska ske. Och med administratören som ska besluta kring allt som har med pengar att göra. Och med PET-CT-röntgen, så att jag får min tid som jag ska ha denna vecka. Och ordna EKG.


Det blir en tuff vecka detta.

Som ett heltidsjobb nästan det här med att vara cancersjuk! 

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards