tursomentokig

Alla inlägg den 26 augusti 2012

Av Helena Lundbäck - 26 augusti 2012 12:39

En sak som är bra med att tidningsartiklar ligger på nätet är att de går att kommentera. Och det kommer hela tiden in många läsvärda kommentarer till artiklarna. (De artiklar som rör mig och min bukhinnecancer samt historien kring Uppsala Cancer Clinic och Akademiska sjukhuset i Uppsala hittar du om du tittar i högermenyn under kategorin "Media". Titta gärna på alla kommentarer till artiklarna också).


Här är en alldeles ny kommentar till artikeln Självklart att remittera till UCC:


Möjligheten att överleva och leva
Tack Inger för att du tar bladet från munnen. Jag är en av de sista patienter som opererades av Haile Mahteme på UAS, i april 2012. Att få chansen att överleva och leva vidare är fantastiskt mitt i all sorg och smärta som omgärdar en allvarlig cancerdiagnos. Haile Mahteme och hans team av medarbetare har varit hela fantastiska, aldrig har jag mött sådan professionalism, medkänsla och energi. Jag kan bara innerligt hoppas att alla som behöver får den möjligheten, nu på UCC, och gratulera er som står på tur att opereras. Må ansvariga på UAS våga träda fram, glömma avundjuka och prestige och erkänna att de hade fel, att de kan ta nya beslut. Det kan man faktiskt allra oftast som chef. Men det krävs mod.                       
 
Åsa Ersson,                            idag kl 11:52                       
 
 
 
Av Helena Lundbäck - 26 augusti 2012 11:29

 

Det är ju inte bara jag som har det jobbigt med min sjukdom. Min man har det också snärjigt med extra mycket att göra när jag inte orkar. Igår städade han hela huset medan jag sov och idag är han ute i regnet och bär in veden i vedboden. Men till sin hjälp har han fyra grannar som erbjudit sig att stapla tillsammans med honom. Snacka om vänlighet!


Jag har stannat inne med min huvudvärk och bakat en äppelpaj under tiden, som de tappra vedbärarna ska få till kaffet. (Själv äter jag nog en skorpa eller två eftersom min mage inte är på humör.)


Samma grannar ska hjälpa oss att ta hand om vår hund, när vi åker till Frankrike på läkarbesök till veckan. Sånt är alldeles ovärderligt.


Vad gjorde jag utan alla snälla människor?

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards