tursomentokig

Alla inlägg den 19 augusti 2012

Av Helena Lundbäck - 19 augusti 2012 19:52

 

Hemma igen efter helgen, hittar jag en insändare från politikerna Anna-Karin Klomp (KD) och Robin Kronvall (M) i UNT. Återigen hänvisas till patientsäkerhet som anledning till att ett avtal mellan UCC och landstinget inte tecknats.  Självklart ska vården vara patientsäker, men var har ni er tidsplan undrar jag. Hela sommaren har gått utan att ni undersökt patientsäkerheten. Det pågår ett utredningsarbete, står det i artikeln, men ingen officiell person har mig veterligen ännu besökt UCC för att kontrollera patientsäkerheten. Trots att verksamheten är i full gång med operationer och patientbesök (från andra landsting i Sverige).


Som sagt, tiden rinner iväg för oss bukhinnecancerpatienter i Uppsala läns landsting. Och som gammal projektledare efterlyser jag projektplan och tidsplan. Här kan ni läsa artikeln Patientsäkerheten sätts alltid främst, och själva bilda er en uppfattning om hur politiker- och landstingsarbetet fortskrider i frågan.

Av Helena Lundbäck - 19 augusti 2012 09:35

 

Den här helgen hälsar vi på mina föräldrar och några släktingar. Jag är ganska slut efter min fjärde cellgiftskur, med rinnande ögon och trött kropp, men ändå i såpass form att det gått att resa lugnt. Och det är gott att vara med sina kära!


Valle (hunden) får följa med och fick igår bekanta sig med en härlig sommarstugetomt vid en fin vik på Alnön. Han trivs när han får vara med oss.


Jag har sovit väldigt länge i natt och behövde det efter några dygn med cortison som speedar upp en och gör det lite svårt att vila tillräckligt.


Nu är det söndag morgon och vi ska resa hemåt igen om några timmar. En spännande vecka väntar. Blir det läkarbesök i Lyon eller kan jag lyckas få vård i Sverige?

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards