tursomentokig

Alla inlägg den 12 augusti 2012

Av Helena Lundbäck - 12 augusti 2012 22:25

Nog förfasar man sig över storsjukhusens erbarmliga lönepolitik!

På TV-nyheterna ser jag att de stora sjukhusen i Stockholm håller nere lönerna och samtidigt har svårt att rekrytera sjuksköterskor. Och i en UNT-artikel läste jag i morse om Akademiska sjukhusets stora problem att få tag i sjuksköterskor. Lönepolitiken och organisationsmodellen som bedrivs på många av de stora sjukhusen får konsekvenser som varken främjar trivsel för medarbetarna eller patientsäkerheten.


Det är inte svårt att räkna ut varför stressade sjuksköterskor lämnar de arbetsplatser där de inte får rimliga villkor.


Av Helena Lundbäck - 12 augusti 2012 21:41

 

Här har det varit en fin helg med utflykter och ett litet kräftkalas för delar av familjen. Härligt att kunna träffas och ha det fint tillsammans. Det är mycket värt att leva på och inte hela tiden fokusera på sjukdom, behandlingar och funderingar kring kommande operation.


På lördagen tog vi en tur till Hållnäshalvön, där vi köpte rökt lax och njöt av fina ställen vid havet, tillsammans med några vänner. Idag, söndag gjorde vi en utflykt till Väddö och hälsade på andra vänner. Det känns som om det var väldigt längesedan vi åkte iväg, för den här sommaren har vi mest fått hålla oss hemma, eftersom jag går på behandlingar med besök på sjukhuset.


Imorgon är det dags för provtagning igen och om allt är som det ska, börjar jag min fjärde cellgiftsbehandling på onsdag.


Frankrikeresorna närmar sig

Det blir en spännande vecka för jag ska förhoppningsvis också få klarare besked från läkare om kommande Frankrikeresor. Det första besöket i Lyon är inbokat till den 24 augusti. Då ska jag på en konsultation och träffa läkaren som senare ska operera mig. Jag ska be mina svenska läkare om att få utdrag av journalen på engelska, så att jag kan läsa på och lära mig terminologin innan jag åker. Annars kanske det blir svårt att förstå vad den franske läkaren pratar med mig om på engelska.


Jag har samlat mina krafter och är redo för en ny behandling

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Skapa flashcards