tursomentokig

Alla inlägg den 21 juli 2012

Av Helena Lundbäck - 21 juli 2012 11:21

Fortfarande ramlar det in kommentarer till UNT:s artiklar och till min debattartikel i UNT. Du hittar dem på nätet genom att leta bland mina inlägg här på bloggen i kategorin "media". Klicka på länkarna i inläggen så kommer artiklar med kommentarer fram.


Skriv gärna kommentarer du också! Här på bloggen, på UNT eller om du känner någon beslutsfattare på Akademiska sjukhuset eller bland politikerna i landstinget - skriv eller ring till dem! Jag och mina medpatienter som inte fått livräddande operation behöver all hjälp vi kan få.


Här är några nya kommentarer hämtade från UNT:

Kommentarer till artikeln

Snälla sjukhusledning, tänk om!
"Patientsäkerhet" är inte bara en medicinsk-teknisk fråga. Det måste också innebära att så långt möjligt slippa en nedbrytande, plågsam ovisshet, att få ha stöd av sina närmaste när livet står på spel, att få lämna sitt liv i händerna på någon man litar på och -inte minst - att få bevara tron på medmänniskors förmåga till medlidande och barmhärtighet. Förfärad skattebetalare.                       
förfärad skattebetalare,                            igår kl 7:46                       
                               
 
 
Något måste ha gått snett!
För  6 år sedan blev jag remitterad till UAS för operation av långt framskriden PMP! På UAS möttes jag av fantastisk vårdpersonal med Mahteme i spetsen! Vilken tur, enda stället i Norden som kunde rädda mitt liv! Är det så att hela gänget som jobbade med mej då - följer med till UCC kan jag förstå att det känns på UAS. Men det är bara och bita i det sura äpplet!! Svälj förlusten och be Mahteme om ursäkt och starta upp ett konstruktivt samarbete mellan UAS och UCC. Vill också tillägga att Mahteme verkligen ställer upp för sina patienter. När mitt tillstånd hastigt försämrades någon vecka efter operationen så kom Mahteme till sjukhuset fast det var helg och han var ledig.
Mats Karlsson
Mats Kalsson,                            19 jul 2012 kl 18:31                       
 
 
 
Klockan tickar
Med stigande förtvivlan läser jag åter igen Helena Lundbäcks debattartikel. Ni som fattar de politiska besluten - ni som är våra folkvalda - hur gick det till när både ni och vi hamnade här? Utifrån vilken information tar ni ställning till hur ni skall agera? Och ni, som i er dagliga gärning har att ansvara för sjuka människors väl och ve, hur gick det till när Helena hamnade i den mardrömssituation där hon nu befinner sig? Någonstans har det blivit fruktansvärt fel. Ni som har makt och myndighet: Visa mod och tag ansvar.
Fortfarande hoppfull                        
Hoppfull,                            17 jul 2012 kl 10:48                       
                               

Tack för allt stöd!


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<<
Juli 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Skapa flashcards