tursomentokig

Alla inlägg den 10 juli 2012

Av Helena Lundbäck - 10 juli 2012 15:35

Tisdag i juli. Grått och disigt ute och skönt att öppna dörren på vid gavel mot grönskan i trädgården och släppa in den fuktiga luften. Jag tar en kopp kaffe och tänker att på många sätt är verkligen allt som vanligt. Livet är gott. Men längst bak i hjärnan virvlar tankarna om att döden närmar sig och det ger mig ett sting av sorg mitt i det vackra.


Hur bestämmer man när man har tur och när man har otur? Finns det något sådant?

Jag tänker att livet pågår, det drabbar en på gott och ont. Ibland är vi starka att möta det som sker, andra gånger helt hopplöst handfallna. Jag har kanske haft tur som mesta  delen av mitt liv kunnat gå ganska stadigt på jorden, men styrkan har inte alltid räckt till. Jag har också haft perioder då jag hamnat i ytterligheternas tillstånd, förödande stress eller total uppgivenhet. Blind eufori eller depression.


Kan vi tänka oss hur livet ska bli? Jag tror att mycket säkert beror på vår inställning, hur vi reagerar och agerar, men hur skulle det gå att planera hur livet ska komma att drabba oss? Hur skulle vi kunna veta om i förväg när förälskelse, nya vänskaper, jobbtillfällen, flyttar, sjukdomar, arbetslöshet, skilsmässor och dödsfall ska slå till?


Jag försöker leva medan det går. Livet är det som pågår nu.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

In another language

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<<
Juli 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

16 besvarade frågor

Skapa flashcards